Kapitel 5 - Hangover




 

Filippas perspektiv:

Jag vaknade av en rejäl huvudvärk. Vad hände igår egentligen? Jag kom ihåg hur vi åkte dit, och att det var väldigt många där och precis när jag och Marcus började strula så kom Natalia och var arg och jobbig och klängig. Jobbiga tjejer blandat med alkohol gjorde dem bara ännu värre! Hon påstod att Marcus var hennes kille och att jag skulle hålla mig borta. Jag skakade på huvudet vi minnet av gårkvällen. Jag vände mig om och såg Julia som precis höll på att vakna. Även hon såg ut att må sådär. Hon masserade sina tinningar med en bekymrad min.

- Auch mitt huvud!! Gnällde Julia. Jag instämde.

Vi låg länge och drog oss innan vi gick upp och började göra iordning frukost i köket. Julia föreslog att vi skulle göra amerikanska pankakor och jag sa inte emot. Vi tog fram ingredienserna och började vispa ihop en smet. Samtidigt som Julia gräddade pankakorna så dukade jag. Klockan var halv ett och mamma och pappa var och tittade på nya tapeter till vardagsrummet. Så vi var ensamma hemma. Vi satt länge i köket och åt och pratade om förgående festen. Julia skrattade när jag berättade om Natalia-dramat och hon erkände att hon själv hade pratat rätt mycket med en snygg kille som hette Theo, och som var Marcus kompis.

 

Resten av dagen tog vi det rätt lugnt. Vi tog en promenad längs vattnet och på kvällen kände vi bara för att vara hemma. Vi hyrde en film och låg bekvämt i soffan med en stor godisskål emellan oss. Efter en lång stunds velande i videobutiken bestämde vi oss för att se Taken. Båda hade redan sett den men den var helt klart värd att se igen! Riktigt obehaglig, men grymt bra.

 

Julias perspektiv:

-       Filippa, vi åker imorgon och jag har ingen aning om vad jag ska ha på mig! Hjälp mig, snälla!! Sa jag desperat i telefonen.

Det var söndag kväll, tågbiljetterna var bokade och allt var fixat, förutom min outfit.

-       Jag har också problem, suckade Filippa. Man vill ju inte vara för fin, men samtidigt är det ju One Direction vi ska träffa! Men kan du inte ta dina vinröda byxor, någon svart topp och dina svarta högklackade? Det blir ju snyggt, men det ser inte ut som om du har ansträngt dig för mycket!

-       Ja det blir nog bra, tack!!

-       Jag då? Sa Filippa panikslaget. Vad ska jag ha då?

-       Men jag är ju så dålig på att bestämma sånt, det vet du! Klagade jag.

-       Men nu får du hjälpa mig! Jag hjälpte ju dig. Kom igen!

-       Okej, men pröva dina svarta tajta byxor, ett svart linne och dina nya Loubutins? Simple but effective! Citerade jag Harry och skrattade.

-       Haha det kan nog funka!

-       Ta kort och skicka! Uppmanade jag.

-       Mm… två sekunder!

En kort stund senare plingade min telefon till. Filippa hade mmsat bilden.  Jag lade telefonen mot örat igen.

-       Det blir perfekt!! Fastslog jag.

-       Vad bra, sa Filippa glatt. Men då ses vi på Centralen imorgon då? 9.00 prick!

-       Yes! Svarade jag, och kände det där pirret inom mig igen.

-       Och glöm inte din kamera! Påminde Filippa mig, för säkert den femtionde gången.

-       Nej jag lovar! Den är redan nerpackad. Lugnade jag henne.

-       Okej bra, hejdå då så ses vi imorgon!

-       Hejdå och god natt! Försök få lite sömn nu, jag är rätt säker på att Zayn inte gillar tjejer med stora påsar under ögonen.

-       Haha han får nog ta mig som jag är, för jag tvivlar på att jag kommer få en minsta blund inatt.

-       Det hoppas jag att jag för jag är helt slutkörd över allt packande och tänkande och planerande.  Skrattade jag. God natt älskling, vi ses imorgon!

-       Det gör vi, puss!

 

Jag släckte lampan och lutade mig tillbaka i sängen medan jag slöt ögonen. Jag försökte att inte tänka på den spännande dagen jag hade framfrö mig imorgon, men det var svårt. Jag lovade mig själv att njuta så mycket jag kunde av stunden jag hade nu innan, när jag hade allting framför mig. För jag ångrar alltid efter jag har gjort något att jag inte njöt mer av stunden.


Ett tråkigt mellankapitel... Kommentera gärna vad ni tycker om novellen hittills, tip och önskemål och om ni vill att jag ska fortsätta? :)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0